နာမည္ခံ ဒီမိုကေရစီ
ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ နီးပါး အာဏာပိုင္ စနစ္နဲ႔
အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ အစိုးရ ဟာ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္ဆံ ရာမွာ သီးျခားျဖစ္ေနၿပီး
ႏိုင္ငံတကာ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္ေတြနဲ႔ ေဝးကြာ ခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံကို
ေျပာင္းလဲလို တဲ့ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္ တခ်ဳိ႕နဲ႔ လူထုေခါင္းေဆာင္
ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္တို႔ ပူးေပါင္းၿပီး ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျခအေန
ပိုမိုေကာင္းမြန္ လာဖို႔ ႀကိဳးစား ေနၾကတာကို ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္
ျပဳခဲ့ၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လူထုက မႀကိဳက္ဘဲ ေရးဆြဲထားတဲ့ အေျခခံ ဥပေဒကို
ျပဳျပင္မယ့္ သူနဲ႔ ခုခံမယ့္သူတို႔ လႊတ္ေတာ္ အတြင္းမွာ ေတြ႔ဆံု
စကားေျပာၾကတဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္ေနၾကၿပီ။ အႀကိတ္အနယ္ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးတာထက္
အီေလးဆြဲ၊ မလိုအပ္တာ ေတြမွာ အခ်ိန္ ကုန္ေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ႀကီးဟာ ႏိုင္ငံတကာ
စံခ်ိန္ စံႏႈန္းေတြ၊ လုပ္ပံု ကိုင္ပံုေတြကို အတုယူဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။
သို႔ေသာ္ နာမည္ခံ ဒီမို ကေရစီ စနစ္ဆိုေတာ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူေတြက
ျခယ္လွယ္ေနတုန္း ပါပဲ။ ထိုအေျခအေနမွ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့
လုပ္ကိုင္မႈမ်ဳိးနဲ႔သာ ေရွ႕ကို တိုးတက္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
နည္းပညာ အခက္အခဲ
တကယ္ေတာ့
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အေျခခံ အေဆာက္အဦ မ်ားဟာ
အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အနိမ့္ဆံုး အဆင့္ထဲမွာ ရွိတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာတင္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီး၊ ေရ၊ ပညာေရးနဲ႔
က်န္းမာေရး စတာ ေတြ အခက္အခဲရွိတာကို ေတြ႔ရပါမယ္။ မေလးရွားတို႔၊
ထိုင္းတို႔မွာ ေတာနယ္ေလးေတြ မွာေတာင္ လွ်ပ္စစ္မီး ရရွိႏိုင္ေပမယ့္
ျမန္မာျပည္ ရဲ႕ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတြမွာ
လွ်ပ္စစ္မီးပံုမွန္ မရရွိေသးပါဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီး လံုးဝမရရွိေသးတဲ့
ေတာနယ္ေတြက ျမန္မာျပည္ အႏွံ႔အျပားမွာ ရွိေနဆဲပါ။ လတ္တေလာ ျမန္မာ့ဆက္
သြယ္ေရးက ေကာက္ခံမယ္ဆိုတဲ့ အင္တာနက္ သံုးႏႈန္းေတြဟာ လက္ဝါးႀကီး
အုပ္သူေတြရဲ႕ အျမတ္ထုတ္မႈေတြကို ေတြ႔ရပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ ေျပာင္းလဲ
တိုးတက္မႈကို ဦးတည္ေနတယ္ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံ သား တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ဝင္ေငြကို
ထည့္တြက္ရပါမယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ေဈးႏႈန္းထက္ ပိုမိုျမင့္မားတဲ့
ေကာက္ခံမႈမ်ဳိးဟာ နည္းပညာ သံုးစြဲသူ ေတြကို ဟန္႔တား လိုက္သလို ျဖစ္ေစပါတယ္။
တာဝန္ခံမႈနဲ႔ တာဝန္ယူမႈ
ဒီမိုကေရစီ
စနစ္ကို ဦးတည္ေနတဲ့ အစိုးရ တစ္ရပ္ဟာ တာဝန္ ခံမႈနဲ႔ တာဝန္ယူမႈ
ရွိသင့္ပါတယ္။ ႀကိဳတင္ ေတြးေတာမႈမ်ဳိး လည္းရွိ သင့္ပါတယ္။
လက္ပန္ေတာင္းေတာင္ အေရးအခင္းမ်ဳိးမွာ ျဖစ္ပ်က္ သြားတဲ့ အေျခအေနေတြ အေပၚမွာ
အျမန္ဆံုး တာဝန္ယူမႈ ရွိသင့္ပါ တယ္။ ဒါကလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေလာက္
ထင္ရာစုိင္းလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာအစိုးရအေနနဲ႔ အက်င့္ျဖစ္ေအာင္ အေတာ္လုပ္ယူရမယ့္
အေျခ အေနပါ။ အရာရာကို အရင္အစုိးရ ဆုိၿပီး လႊဲခ်ဖို႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ အရင္
အစိုးရက ဒီလိုလုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ၊ အခုအစိုးရက ဘယ္လို ပြင့္လင္းျမင္
သာမႈမ်ဳိးနဲ႔ ကိုင္တြယ္မလဲ ဆိုတာ အေရးႀကီးပါတယ္။ မလုပ္ခင္ မေျပာခင္မွာ
လုပ္ၿပီး ေျပာၿပီးရင္ ဘာဆက္လုပ္မလဲ ဆိုတာကိုပါ ထည့္စဥ္းစားထားဖို႔
လိုပါမယ္။ ဥပမာ ေပးရမယ္ ဆုိရင္ “သမၼတ႐ံုး ရဲ႕ ၁၁/၂ဝ၁၂ ေၾကာ္ျငာ”
လိုျဖစ္သြားတဲ့ လုပ္ရပ္ဟာ ႀကိဳတင္ျပင္ ဆင္မႈ ဘာမွ မရွိသလို တာဝန္ယူမႈ
ကင္းမဲ့ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ႏုိင္ငံတကာ
ဥေရာပ
ႏုိင္ငံမ်ားနဲ႔ အေမရိကန္တို႔က စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈေတြ ကို
ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့လို႔ ႏုိင္ငံျခား ကုမၸဏီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျမန္မာ
ႏုိင္ငံအတြင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ဖို႔ အလံုးအရင္း ဝင္ေရာက္ လာၾက ပါၿပီ။
လာေရာက္ လည္ပတ္တဲ့ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ားလည္း ပိုမို မ်ားျပားလာပါတယ္။
အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားရဲ႕ ခရီးစဥ္နဲ႔ အတူ ျမန္မာျပည္ဟာ ကမၻာရဲ႕
အာ႐ံုစိုက္ခံရတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ျဖစ္ လာပါတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ
ႏုိင္ငံမ်ားကလည္း ေဈးကြက္ရွာ ျခင္း၊ လုပ္ကြက္ရွာျခင္း မ်ားကို လုပ္ကိုင္
လာခဲ့တာေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ဟာ ဗီယက္နမ္ရဲ႕ တိုးတက္မႈ ေနာက္ကို
လိုက္လိမ့္မယ္လို႔ တြက္ၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ဒီလိုႏုိင္ငံေရး အေျခအေန
တုိးတက္မႈေတြဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ျခယ္လွယ္
လုပ္ကိုင္လာခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံအဖို႔ စိတ္ေလးစရာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ျပန္ဆြဲလိုသူမ်ား
အေျပာင္းအလဲ
ကာလမွာ ေနာက္ျပန္လိုသူေတြဟာ ေခတ္တုိင္း မွာ ရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ကိုယ္အသားက်
ေနၿပီးသားျဖစ္တဲ့ အေျခအေန တစ္ခုကေန ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ အေျခအေနတစ္ခုကို
သြား ေနမွန္း သိေသာ္လည္း အသားက်ေနတဲ့ သာယာမႈေတြကို စြန္႔လႊတ္ လုိက္ဖို႔
ခက္ခဲတတ္ၾကပါတယ္။ အစိုးရဘက္ အပိုင္းမွာလည္း ရွိႏုိင္ သလို ေတာ္လွန္ေရးမွာ
သာယာတတ္တဲ့ သူေတြမွာလည္း ရွိတတ္ပါ တယ္။ ေတာ္လွန္ေရးတုိက္ပြဲ မရွိရင္
စိတ္လက္မအီမသာ ျဖစ္တတ္တဲ့ အတုိက္အခံ ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ရရင္ရ မရရင္ခ်ဆုိတဲ့
အေျခ အေနထက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာျခင္း ဟာလည္း ျမန္မာ့
ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မွာ အားနည္းေလေတာ့ စိတ္မရွည္သူေတြ ရွိေကာင္း
ရွိပါလိမ့္မယ္။
ေျခလွမ္းေတြေနာက္က်
အရင္ စနစ္ေတြမွာ
ျပည္သူနဲ႔မီဒီယာက အစိုးရေနာက္ကို လုိက္ၾကရပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အစိုးရက
ထင္ရာစိုင္းခဲ့သလို ဘာလုပ္လုပ္ ေျဖရွင္းမႈမရွိခဲ့လုိ႔ပါ။
အစုိးရရဲ႕ေျခလွမ္းကို တြက္ဆဖို႔ ခက္ခဲ လြန္းလွပါတယ္။ အခုစနစ္မွာေတာ့ ဒီလုိ
မလုပ္သင့္ေတာ့ပါ ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ
ႏွစ္ငါးဆယ္ ေလာက္ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ အမူအက်င့္ေတြကို ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ ေသးပါ
ဘူး။ ျမန္ဆန္တဲ့ အင္တာနက္ စနစ္နဲ႔ မီဒီယာသမား ေတြရဲ႕ ထိေရာက္ မႈဟာ
အစိုးရကို သတင္းထိမ္ခ်န္မႈေတြ မရွိႏိုင္ေအာင္ တြန္းအားေတြ ေပးေနတာ
ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ။ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ပိုမိုဆက္ဆံတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နဲ႔
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဟာ ျမန္မာအစိုးရ ဘာမွမေျပာႏိုင္ခင္ မွာပဲ ေၾကညာခ်က္ေတြ
ထုတ္ၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာ ေတြဟာ သူတုိ႔ေတြနဲ႔
မသက္ဆုိင္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံတကာကို အသိေပး ၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို ၾကည့္ရင္
ျပင္ဆင္မႈ အေလ့အက်င့္မရွိတဲ့ ျမန္မာအစိုးရဟာ ေျခလွမ္းေတြ ေနာက္က်ေနတာကို
ေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ျပန္လွည့္ႏုိင္မလား
လက္ပန္ေတာင္းေတာင္
အေရးအခင္း အၿပီးမွာ ေနာက္ျပန္လွည့္ ႏုိင္မလား ဆုိတဲ့ စိုးရိမ္စိတ္ ေတြဟာ
ပိုမိုႀကီးထြား လာခဲ့ပါတယ္။ ခက္ခက္ခဲခဲ တည္ေဆာက္ ထားတဲ့ ယံုၾကည္မႈေတြဟာ
သံသယ ေတြနဲ႔ ေရာေထြး သြားပါတယ္။ တည္ေဆာက္ဖို႔ ၾကာရွည္သေလာက္ ဖ်က္ဆီးဖုိ႔
အခ်ိန္သိပ္မလုိပါဘူး။ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒထဲမွာပါတဲ့ စစ္တပ္ အာဏာသိမ္းမႈ
အခန္းက႑ ဟာလည္း ပယ္ဖ်က္ျခင္း မရွိေသး ေတာ့ တုိင္းျပည္ကို အညင္သာဆံုး
ေရွ႕တိုးဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြ အဖို႔ အက်ဥ္းအက်ပ္ထဲ ေရာက္ေနသလို သတိႀကီးစြာ
ထားရမယ့္ အခ်ိန္ လည္းျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ ႏိုင္ငံ အေျခအေနဟာ ပိုမို
ဆုိးရြားလာႏုိင္ဖို႔ ရွိေနၿပီး အစိုးရရဲ႕ကိုင္တြယ္ပံုေပၚမွာ အမ်ားႀကီး
မူတည္ေနပါတယ္။ လမ္းမွန္ေပၚမွ ေရွ႕ဆက္ သြားမသြားကိုေတာ့ ဆက္လက္႐ႈစားရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
Written by ကိုငယ္ (မႏၱေလး)
The Voice Weekly